Atmedia

Společná jízda mediálním trhem

Společnost Atmedia je mediální zastupitelství tématických TV stanic (např. Disney Channel, National Geographic, V1, TV Paprika a mnoho dalších). Prodává reklamní prostor na placených kanálech se specifickou, jinde obtížně zasažitelnou cílovou skupinou s velkou kupní silou. Proto musí být jejich reklama mnohem cílenější.

Od roku 2012, kdy naše spolupráce s Atmedia začala, máme za sebou kus nepřetržité systematické práce. Ukázalo se, že si v náhledu na mnoho věcí dobře rozumíme. Každoročně připravujeme podzimní kampaň, v jejímž zadání slýcháváme slova výraznost, neotřelost, vtipnost a podobně. Baví nás hledat cesty a řešení, které jdou kousek za hranice zaběhaných zvyklostí.

Na časovou osu jsme vybrali naše nejvýznamnější společné počiny.

Výběr toho nej, co jsme dělali a o čem si níže přečtete.

Podařilo se nám získat i několik ocenění – dvakrát 1. místo a jednou 3. místo v soutěži Kalendář roku a s kampaní „Blockbustery“ nominaci na Zlatou pecku 2015. Děkujeme!

Situace 2012 Na televizním trhu působí Atmedia jako inovativní vyzyvatel velkých hráčů. Aby jim mohla čelit i se svým relativně malým tržním podílem (jednotky procent), iniciovala zavedení leckterých inovací – například prodej reklamního prostoru na počet členů cílové skupiny – GRP.

GRP, GRP, hurááá!

V roce 2012 byl v plném proudu proces fragmentace TV trhu způsobený novými digitálními TV kanály. Cílové skupiny se staly čím dál víc rozdrobenější a obtížně zasažitelné. Na to však byla Atmedia připravena. Navíc tou dobou přibrala do portfolia několik terestrických TV kanálů. Naším úkolem bylo připomenout hravým způsobem lidem z mediálních agentur a mediálních oddělení velkých zadavatelů, proč mají do svých úvah a obchodních plánů zahrnout Atmedia a její televizní stanice.

Kampaň odstartovala sérií vizuálů pro časopis Marketing & Media. Vznikly i pohyblivé mutace, které byly nasazeny na oborových serverech (mediar.cz, mediaguru.cz). Každý z vizuálů podporoval jinou silnou stránku, kterou mohla Atmedia tou dobou svým zákazníkům nabídnout.

Atmedia se ve zmatku na fragmentovaném trhu umí pohybovat.
Atmedia zvýšila svůj podíl na trhu a má k dispozici mnohem více GRPů.
Jak říct malým zadavatelům, že už dávno není pravda, že reklama v televizi je drahá.
Připomínka, že bez Atmedia by se neměl obejít žádný pořádný media mix.

Po kampani Atmedia zaznamenala navýšení obratu. Obchodníci reportovali ze schůzek, že zákazníci kampaň registrovali a začali více zařazovat Atmedii do mediamixu.

Navigator – mediální bible

Atmedia si od počátku existence na českém trhu vzala za úkol evangelizovat a kultivovat mediální prostředí. Aktivně se podílí na zavádění různých vylepšení. Jedním z počinů bylo také vydání praktického mediálního průvodce Navigator, který umožňuje snadnou orientaci v mediální problematice.

Pomohli jsme se strukturou publikace, s formulacemi definic mediálních ukazatelů, infografikou a samo sebou jsme to graficky ztvárnili a produkčně dotáhli do konce.

 

Situace 2013 Atmedia slaví 5 let na českém mediálním trhu. Jaké místo a jakou pověst si na něm za tu dobu získala?

Novátoři mediálního trhu

Atmedia je malá agentura, ale svými novátorskými přístupy rozhýbává stojaté vody zavedeného byznysu. Něco jako štika v rybníce. A odtud už jen kousek k vizuálu, který v roce 2013 doprovázel většinu komunikačních aktivit.

 

Situace 2014 Píše se rok 2014 a Atmedia má ve svém portfoliu již 48 tématických stanic. Přibyla nová divácká témata, takže z nabídky Atmedia se dá složit mix pro libovolnou cílovou skupinu.

Diváci pro každé téma

Pro převedení této myšlenky do grafiky jsme si vypůjčili logo Atmedia a jeho barevné varianty. Z nich jsme udělali malé různobarevné stavební cihly, které jsme pak skládali do větších obrazů s dalším významem - například medvídek symbolizoval pořady pro děti.

Atmedia: „Umíme zasáhnout jakoukoli zájmovou skupinu.“

Snažíme se využít každé příležitosti, abychom toto sdělení předali. Sděleními a vizuálním kódem kampaně jsme opatřili každý nosič, kde se Atmedia potkává se svými zákazníky. Od kampaně v M&M, přes rollupy na konferencích, prezentace až po firemní materiály.

Situace 2015 Začátek roku 2015 byl v Atmedii ve znamení velkých změn. Změnil se zahraniční majitel firmy a i uvnitř došlo k obměně některých klíčových pozic.

Show must go on

V důsledku změny majitele se na trhu začalo spekulovat, zda bude společnost pokračovat. Atmedia potřebovala dát vědět, že změny jsou k lepšímu a že firma jede s obnovenými silami dál. Rozhodli jsme se toto téma pojmout méně produktově a více osobně.

Výsledkem je kampaň s parafrázemi slavných filmových plakátů. Jenom názvy filmů jsme lehce pozměnili, aby předaly sdělení, že příběh Atmedia pokračuje. Hlavních rolí ve fiktivních blockbusterech se ujali lidé z vedení firmy, kteří šli statečně se svou kůží na mediální trh.

S velkou radostí jsme se postarali i o produkci celé akce včetně fotografování v terénu i v ateliéru. Tímto děkujeme Ondřejovi Hoštovi za fotky, Petrovi Vorasickému za fotomontáže a modelům za odvahu!

Vizuály získaly nominaci v kreativní soutěži Zlatá pecka 2015.

Situace 2016 Hurá! Atmedia nejenže ustála loňskou změnu se ctí, navíc dále posiluje!

Joj! To to fičí...

Atmedia přibrala do portfolia nový celoplošný kanál JOJ Family, díky němuž nabízí klientům takřka dvojnásobný objem GRPů. A toto jsme chtěli nějak zábavně sdělit mediálnímu světu.

Při realizaci jsme navázali na filmové hrdiny z minulé kampaně. Tentokrát nám pomohl Superman, ovšem v komiksové úpravě.

 

Kalendáře - milá drobnost

V Atmedia mají svoje zákazníky rádi. Proto nás požádali, abychom domysleli a pomohli realizovat příjemnou akci, do které své zákazníky zapojí.

Vznikla fotografická soutěž pro zákazníky a spolupracovníky. Soutěž vyvrcholila večírkem s vyhlášením vítězů. Dalším výstupem akce byl kalendář s oceněnými fotografiemi. Atmedia měla pro své klienty opravdu personifikovaný dárek.

Akce měla u zákazníků Atmedia takový ohlas, že jsme ji od té doby zopakovali už čtyřikrát. Navíc kalendáře získaly dvakrát první místo a jednou třetí místo v soutěži Kalendář roku.

Co jsme se naučili

Tomáš Kostkan & Jitka Slavíčková
Když je radost spolupracovat

V dobrém partnerství se naučíte nejen znát potřeby toho druhého, dokonce je můžete občas i předvídat a jít jim naproti. Jsme vděčni za to, že Atmedia nám dala důvěru a volnost přinášet leckdy i poněkud divoké nápady a nebála se je realizovat. My se jí za to snažíme být užitečnými a stabilními průvodci na cestě v komunikaci se svými klienty. Doufáme, že se nám bude dařit i nadále, takže: GRP, GRP, hurááá!

Michaela Vasilová, CEO Atmedia
AnFas považujem za súčasť teamu Atmedia

Je skvelé spolupracovať s ľuďmi, ktorých zaujíma čo robíte a čo chcete dosiahnuť. Pýtajú sa, počúvajú a prichádzajú s jedinečnými nápadmi.

S AnFasom spolupracujeme od samotného vzniku Atmedia na českom trhu. Spolu sme zadefinovali ako má brand Atmedia na trhu pôsobiť, čo chceme vyvolávať. Vďaka AnFasu je Atmedia na trhu vnímaná ako mladá, energická, profesionálna spoločnosť s nadčasovou komunikáciou.

Dôkazom toho sú úžasné projekty ako GRP GRP hurááá, ktorou sme poukázali na naše úspechy a rast, či kampaň Easy media riders, kde sme motivovali k využívaniu našich služieb a produktov na našich tematických televíziách.

Jednoducho sme sa nebáli sa plne viesť AnFasom a dosiahli úžasných reakcií od našich klientov. Na AnFas sa môžeme vždy spoľahnúť.

Můžeme udělat něco pro vás? Ozvěte se.

Další případovka

Preciosa Lighting

Jak webová aplikace vedla od prostého sdílení souborů k opravdovému nástroji pro obchodníky.

Case study