Jste copywriter nebo content writer?
Jaký je rozdíl mezi těmito profesemi a proč bychom si to neměli plést
Obsahové disciplíny mají široký záběr. Na trhu je usazený jeden pojem. Totiž copywriter. Budete li chtít prodejní argumentaci po člověku, který píše články (a naopak), můžete se všichni dočkat nepříjemného rozčarování.
Stává se mi, že když se mě někdo ptá, co je moje profese, řeknu "copywriter". V následné konverzaci se pak objevují takové otázky a odpovědi:
Q: » Jsi copywriter? To píšeš články, jo? «
A: » Minimálně. To sice píše taky copywriter, ale já píšu něco trošku jiného... «
A nebo:
Content writer
Copywriter
Dle mého pozorování, si dost psavců tento rozdíl neuvědomuje. Například, když píšete jeden den blogový článek a pak druhý den landing page, že potřebujete dramaticky změnit přístup. Ale o přístupu jindy a jinde. (Třeba na kurzu "Strategický copywriting". )
A tady pár slíbených odkazů na téma Copywriter / Content writer: