Naming
alias tvorba jména značky nebo produktu
Dobré jméno je nejcennějším aktivem značky, nástrojem odlišení od konkurence a rychlejšího přijetí zákazníky. Jméno významně spolurozhoduje o tom, jak náročné bude zavedení značky na trhu. Je proto užitečné, pokud se kreativci dostanou k projektu už ve fázi při přemýšlení o jméně.
Koho/co jsme v AnFasu pojmenovali
Měli jsme tu čest asistovat při tvorbě jména například těchto společností nebo produktů:
Někdy nehledáme jen jedno jméno, ale komplexní, systémové řešení namingu. Třeba při tvorbě koncepce pro pojmenovávání budoucích kancelářských budov v komplexu Nová Zbrojovka v Brně.
Jiným případem je hledání zastřešujícího názvu pro projekty, které se původně vyvinuly samostatně. Například pro CPI jsme hledali společný název pro tři sousedící budovy a promýšleli způsob, jak bude korespondovat se stávajícím zažitým označením.
Jméno se musí vyvinout, ne uhodnout
Firemní / produktové jméno by mělo sloužit po celou dobu existence značky. Jeho vývoj proto vyžaduje delší úsilí a více aktivit, než jen samotnou kreativní práci. Situaci komplikuje fakt, že takřka všechna dobrá jednoduchá a krátká jména jsou již obsazena. Proces vyžaduje více kreativních fází a každá musí obsahovat kroky, které ověří právní průchodnost návrhů.