Obchodní argumentace, brand messaging
umění zaujmout a přesvědčit
Pokud získáte pozornost, máte pár vteřin na to zaujmout a vysvětlit, kdo jste a proč vám mají zákazníci dát přednost. K tomu pomáhá sekvence či sada základních sdělení, které se také říká obchodní argumenty / pitch presentation / brand messaging.
Dobře sestavený brand messaging zařazuje firmu na trhu, odpovídá na potřeby a otázky zákazníka, představuje důvody, proč si vybrat vás. A hlavně motivuje zákazníky k akci.
Brand messaging výrobce optických komponentů Nanoptiqs (sektor B2B)
Vývojáři inovativních nanoptických prvků potřebovali seznámit své zákazníky – výrobce svítidel – s tím, proč stojí jejich produkt za jejich pozornost. Sekvence sdělení jde od vlastností po přínosy a výrobní přednosti.
Brand Messaging výrobce kosmetiky Nobilis Tilia (sektor B2C)
Zákazníky, kteří se značkou přicházejí do styku poprvé, chce výrobce nechat pocítit hodnoty společnosti a to jak se propisují do kvality výrobků.
Brand Messaging sbírky Cesty z města (nezisk sektor)
Není větší výzvy než přesvědčit návštěvníky webu k finanční podpoře určité, byť bohulibé aktivity. Projekt Cesty z města pomáhá lidem s hendikepem vybírat prostředky na asistenty, díky nimž mohou cestovat a dostat se tak aspoň na čas mimo rytmus každodennosti.
Tagline, komunikační styl, tón...
Obchodní argumenty oslovují hlavně rozumovou část našeho já, pro úspěšnou komunikaci ale potřebujete získat také lidská srdce. Emocionální vazbu se zákazníky pomáhá navázat sada sdělení a komunikačních pravidel posilujících „image“ značky.
Může jím být například tagline (emoce vzbuzující několikaslovné sdělení vyjadřující firemní hodnoty, které se používá společně s názvem či logem), pravidla komunikačního stylu a tónu značky (s ohledem na relevantní konkurenci) nebo klíčové příběhy značky (brand stories), které by měly být základem vaší komunikace se zákazníky i zaměstnanci.