Obchodní argumentace, brand messaging

umění zaujmout a přesvědčit

Pokud získáte pozornost, máte pár vteřin na to zaujmout a vysvětlit, kdo jste a proč vám mají zákazníci dát přednost. K tomu pomáhá sekvence či sada základních sdělení, které se také říká obchodní argumenty / pitch presentation / brand messaging.

Dobře sestavený brand messaging zařazuje firmu na trhu, odpovídá na potřeby a otázky zákazníka, představuje důvody, proč si vybrat vás. A hlavně motivuje zákazníky k akci.

Brand messaging výrobce optických komponentů Nanoptiqs (sektor B2B)

Vývojáři inovativních nanoptických prvků potřebovali seznámit své zákazníky – výrobce svítidel – s tím, proč stojí jejich produkt za jejich pozornost. Sekvence sdělení jde od vlastností po přínosy a výrobní přednosti.

#1 Vstupní panel:
Co to je, čím je to zvláštní

Nastavujeme úroveň, prezentujeme 2 komplementární klíčové vlastnosti: Optika rozměrově tenká a přesto precizně řídí světlo.

(Mimochodem tento panel pak sloužil jako klíčový vizuál v dalších kanálech.)
#2 Panel hlavního přínosu:
Optika Nanoptiqs nahrazuje objemné konstrukčně složité prvky (reflektor a čočku). Posílá je do starého železa.
#3 Situace / use cases:
Situace a konkrétní příklady, kde se projeví přednosti a užitečnost Nanoptiqs v porovnání se standardní optikou
(Prezentace use cases má i zajímavé technické řešení)
#4 Další přednost / hladký estetický povrch:
Eleganci nano-povrchu prezentujeme v porovnání s klasickou lisovanou optikou. Je to důležitý parametr pro designéry svítidel.
#5 Vysoká kapacita výroby
Vlastnost, která má velký význam pro nákupčí a technology potenciálních zákazníků. Jemně prezentujeme informaci o cenové zajímavosti

Brand Messaging výrobce kosmetiky Nobilis Tilia (sektor B2C)

Zákazníky, kteří se značkou přicházejí do styku poprvé, chce výrobce nechat pocítit hodnoty společnosti a to jak se propisují do kvality výrobků.

#1 Vstupní panel:
Rychlé vtáhnutí do děje

Zařazujeme značku do kategorie “Pečující kosmetika”. Zároveň prezentujeme všemi prostředky (tématem, náladou, slovem) hodnoty značky: harmonie, příroda, aromaterapie.
#2 Bleskové představení produktového portfolia
V rychlosti ukazujeme šíři portfolia a základní vlastnosti, na které se mohou zákazníci spolehnout.

#3  Hlouběji do prezentace společnosti:
Stránky o firmě, kde hlouběji rozvíjíme hodnoty a principy, které se promítají do všeho, co společnost dělá.
#4  Rozvinutí jednotlivých hodnoty a jejich vliv na produkty
Pro blízký vztah, který Nobilis se svými zákazníky budeje, jsou tyto informace důležité.

Brand Messaging sbírky Cesty z města (nezisk sektor)

Není větší výzvy než přesvědčit návštěvníky webu k finanční podpoře určité, byť bohulibé aktivity. Projekt Cesty z města pomáhá lidem s hendikepem vybírat prostředky na asistenty, díky nimž mohou cestovat a dostat se tak aspoň na čas mimo rytmus každodennosti.

#1 Apel na návštěvníka: Běžná situace pro vás, zázrak pro nás
Bez citového vydírání připomínáme, že bez pomoci je pro naše pacienty/klienty zázrak zažít to, co zažíváte, kdykoli se vám zachce.
#2 Nechceme peníze pro sebe, ale na  asistenty
Připomínáme, že kienti nečekají  pasivně na dary, starají se o sebe, ale jsou věci, se kterými potřebují pomoci. A na to potřebují trošku peněz...

Tagline, komunikační styl, tón...

Obchodní argumenty oslovují hlavně rozumovou část našeho já, pro úspěšnou komunikaci ale potřebujete získat také lidská srdce. Emocionální vazbu se zákazníky pomáhá navázat sada sdělení a komunikačních pravidel posilujících „image“ značky.

Může jím být například tagline (emoce vzbuzující několikaslovné sdělení vyjadřující firemní hodnoty, které se používá společně s názvem či logem), pravidla komunikačního stylu a tónu značky (s ohledem na relevantní konkurenci) nebo klíčové příběhy značky (brand stories), které by měly být základem vaší komunikace se zákazníky i zaměstnanci.

Další služby

Můžeme udělat něco pro vás? Ozvěte se.